mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Αβοκάντο: θερμιδογόνο αλλά τόσο πολύτιμο για την υγεία

Αβοκάντο: θερμιδογόνο αλλά τόσο πολύτιμο για την υγεία

Η περιεκτικότητα του αβοκάντο σε λιπαρά ανέρχεται σε 88%. Δεν το λες λίγο. Μία φέτα αβοκάντο υπολογίζεται να έχει περίπου 50 θερμίδες και 5 γρ. λίπους. Τα «αρνητικά» όμως του αβοκάντο σταματούν εδώ. Όταν θα διαβάσετε τα οφέλη για τον οργανισμό σας, ίσως θα σκεφθείτε να κόψετε μερικές θερμίδες από κάτι άλλο για να βάλετε στη ζωή σας το αβοκάντο. Ο ιδιαίτερος αυτός τροπικός καρπός, είναι πλούσιος σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, είναι παράλληλα μια καλή πηγή βιταμίνης Ε, καλίου και φυτικών ινών.

-Σύμμαχος της καρδιάς
Το αβοκάντο είναι ανεκτίμητης αξίας για την καρδιοπροστατευτική του δράση εξαιτίας της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Το αβοκάντο είναι πλούσιο και σε κάλιο που είναι ένας ρυθμιστικός ηλεκτρολύτης για την αρτηριακή πίεση. Ακόμη, η πλούσια περιεκτικότητά του σε φυλλικό οξύ και βιταμίνη Ε κάνει τους ειδικούς να το λατρεύουν, αφού σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών νοσημάτων.

-Στη μάχη κατά του καρκίνου
Η αντικαρκινική δράση του αβοκάντο είναι ιδιαιτέρως γνωστή και αποδίδεται τόσο στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα όσο και στα καροτενοειδή του. Μάλιστα, έρευνες αναφέρουν ότι τα καροτενοειδή που περιέχει το αβοκάντο, εμποδίζουν σημαντικά την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του προστάτη.

-Πώς θα εντάξετε το αβοκάντο στη διατροφή σας
Το αβοκάντο μπορεί να γίνει το αγαπημένο πρωινό τόσο για εσάς όσο και για τα παιδιά σας. Αβοκάντο με μέλι και καρύδια, είναι μια υπέροχη πρόταση για πρωινό. Οι θερμίδες του θα σας κρατήσουν ως το μεσημέρι χαρίζοντάς σας ενέργεια και ευεξία.

Μπορείτε ακόμη να το προσθέσετε στην πράσινη σαλάτα σας. Προσοχή όμως στο λάδι που θα βάλετε. Θα πρέπει να μειώσετε σημαντικά την ποσότητα του λαδιού, αφού μισό αβοκάντο ισοδυναμεί σε θερμίδες με μιάμιση κουταλιά ελαιόλαδο.

Μην διστάσετε να βάλετε το αβοκάντο και στα πιάτα των καλεσμένων σας. Ετοιμάστε ένα υπέροχο ορεκτικό πιάτο, με μπρουσκέτες από φρυγανισμένο ψωμί. Αλείψτε με τυρί σε μορφή κρέμας και στη συνέχεια βάλτε λεπτοκομμένες φέτες αβοκάντο. Ακριβώς από πάνω λεπτές λωρίδες καπνιστό σολομό. Πασπαλίστε με άνηθο και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.

Τέλος, για μια πιο θρεπτική και υψηλής διατροφικής αξίας προσέγγιση, ετοιμάστε μια σαλάτα με αβοκάντο και ταχίνι. Θα χρειαστείτε 2 μεγάλα ώριμα αβοκάντο, 1 σκελίδα σκόρδο, τον χυμό από 2 λεμόνια, 6 κουταλιές της σούπας ταχίνι, 1 κουταλιά ελαιόλαδο, κίμινο, πάπρικα και αλάτι. Λιώστε με το πιρούνι το αβοκάντο και σιγά σιγά αναμείξτε το με το λεμόνι και το σκόρδο, προσθέστε τα μπαχαρικά και τέλος το ταχίνι. Πρόκειται για μια υπέροχη σαλάτα που μπορεί να μπει ως άλειμμα σε σάντουιτς, μπριός, μπρουσκέτες ή να φαγωθεί με τα αλμυρά κρακεράκια σας.

Share This