mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Πως να διαχειριστείς ένα «επιλεκτικό» στο φαγητό νήπιο

Πως να διαχειριστείς ένα «επιλεκτικό» στο φαγητό νήπιο

Κάθε παιδί έχει μια έμφυτη αίσθηση σχετικά την ποσότητα της τροφής που χρειάζεται για να αναπτυχθεί και να είναι υγιές και έτσι, είναι στο χέρι του να αποφασίζει τι θέλει να τρώει. Εμείς, το καλύτερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να του παρέχουμε άφθονες υγιεινές επιλογές, πάντα σε ένα θετικό, χαλαρό περιβάλλον, έτσι ώστε τα γεύματα να είναι μια ευχάριστη για όλους. Εδώ υπάρχουν μερικές καλές συμβουλές για το πως θα χειριστείς ένα παιδί με ιδιοτροπίες στο φαγητό:

  • Προγραμματίστε τη διατροφή του παιδιού σας, ώστε να περιλαμβάνει τρία κανονικά γεύματα την ημέρα και δύο υγιεινά σνακ ανάμεσα στα γεύματα. Οι γιατροί λένε ότι τα παιδιά που παρουσιάζουν ιδιοτροπίες στο φαγητό, είναι εκείνα τα παιδιά που τσιμπολογάνε μικρές ποσότητες τροφίμων μέσα σε ολόκληρη την ημέρα. Αφού φροντίσετε ώστε το παιδί σας να έχει καθορισμένα γεύματα και σνακ, θα διασφαλίσετε έτσι ότι τρώει μόνο όταν πεινάει πραγματικά και θα μειωθεί η πιθανότητα να καταναλώνει αποκλειστικά και μόνο, υπερβολικές ποσότητες σνακς.
  • Σερβίρετε μια ποικιλία από καλές τροφές στο παιδί σε κάθε γεύμα. Όταν σκοπεύεις να του προσφέρεις για πρώτη φορά μια τροφή, απλά τοποθετήστε το στο πιάτο του παιδιού σας, χωρίς να το κάνετε μεγάλο θέμα. Βεβαιωθείτε ωστόσο ότι οι τροφές που θα επιλέξετε είναι κατάλληλες για την ηλικία του.
  • Όταν εισάγετε νέες τροφές στο μενού του, να βάζετε κάθε φορά μικρές ποσότητες. Αντί για ένα ολόκληρο γεύμα από άγνωστα τρόφιμα, για παράδειγμα, προτιμήστε να σερβίρετε ένα τυποποιημένο πιάτο ή ένα από τα αγαπημένα του, μαζί με κάτι νέο. Πάντα να περιλαμβάνετε τουλάχιστον ένα πράγμα που ξέρετε ότι αρέσει στο παιδί, σε κάθε γεύμα.
  • Προσπαθήστε να προγραμματίσετε την επαφή του με μια νέα τροφή, όταν ξέρετε ότι είναι πεινασμένο – ένα σνακ με λαχανικά όταν έχει απογευματινές λιγούρες, για παράδειγμα.
  • Μην υπερβάλετε με τις μερίδες. Μια μερίδα για ένα νήπιο, ισοδυναμεί περίπου με το 1/4 μιας μερίδας για έναν ενήλικα. Η ποσότητα κρέατος για ένα βρέφος ενός έτους, είναι περίπου στο μέγεθος της παλάμης του χεριού του και η μια μερίδα λαχανικών είναι μόνο περίπου 1 με 2 κουταλιές της σούπας.
  • Καταλάβετε ότι ο ουρανίσκος μερικών παιδιών είναι πιο ευαίσθητος από άλλα. Σε κάποια απλά δεν θα αρέσει η υφή, το χρώμα, ή η γεύση ορισμένων τροφίμων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένα παιδί ισχυρίζεται ότι αντιπαθεί ένα φαγητό που δεν έχει καν δοκιμάσει. Ομοίως, μερικά παιδιά μπορεί να απορρίπτουν μια τροφή επειδή τους θυμίζει μια περίοδο ασθένειας ή επειδή έχουν κάποια άλλη αρνητική συσχέτιση με αυτό.
  • Αναζητήστε τρόπους για να ενισχύσετε τη θρεπτική αξία των γευμάτων που το παιδί σας λαμβάνει. Προσθέστε λίγο φύτρο σιταριού ή λίγο βραστό κοτόπουλο στη σάλάτα, πολτοποιημένα λαχανικά, όπως καρότα ή το σπανάκι στις σάλτσες ζυμαρικών και λίγα κομμάτια αποξηραμένων φρούτων στα δημητριακά.
  • Αντισταθείτε στον πειρασμό να του προσφέρετε ζαχαρούχα τρόφιμα, σε μια προσπάθεια να κάνετε το παιδί σας να φάει περισσότερο. Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να αναπτύξει την αίσθηση της γαστρονομικής περιπέτειας και όχι να δημιουργηθεί τερηδόνα στα δόντια του!
  • Ελαχιστοποιείστε τους περισπασμούς την ώρα του γεύματος. Αν τρέχει γύρω γύρω από το τραπέζι με τα αδέλφια του ή αν τα καρτούν του γνέφουν από την τηλεόραση, το παιδί σας μπορεί να χάσει το ενδιαφέρον του για το γεύμα. Προσπαθήστε να σερβίρετε τα γεύματα σε χαλαρό και ήσυχο περιβάλλον για να μπορεί να συγκεντρωθεί.