mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Οι καλύτερες τροφές για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου

Οι καλύτερες τροφές για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου

676757-825x510Τα παιδιά καθημερινά εμπλέκονται σε μια σειρά ενεργοβόρων δραστηριοτήτων ενώ η ταχύτητα με την οποία αυτές εναλλάσσονται μπορεί να συγκριθεί με τον ριζικό τρόπο ανάπτυξης και αλλαγής που αφορά τους εγκεφάλους τους. Η παιδική ηλικία παραμένει εξαιρετικά κρίσιμη περίοδος για την εγκεφαλική ανάπτυξη και η διατροφή των μικρών σας επηρεάζει με κομβικό τρόπο τα επίπεδα συγκέντρωσης και την πνευματική τους απόδοση.

Οι παρακάτω τροφές μπορούν να βοηθήσουν κάθε παιδί να διατηρήσει οξύτητα πνεύματος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας καθώς και να επηρεάσει με τον θετικότερο τρόπο την εγκεφαλική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια όλης της παιδικής ηλικίας.

Αυγά. Είναι μια πραγματικά υπερπλήρης τροφή που έχει να προσφέρει αμέτρητα ευεργετήματα σε κάθε παιδί. Παρέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας που βοηθά στη δημιουργία νέων κυττάρων και χολίνη η οποία ενδυναμώνει τη μνήμη, συμβάλει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και ενισχύει τη δυνατότητα συγκέντρωσης. Προσφέρει σίδηρο, ο οποίος αποτελεί ασπίδα κόντρα στις μαθησιακές δυσκολίες και αυξάνει τα επίπεδα αντίληψης, αλλά και λεκιθίνη που προάγει τις πνευματικές λειτουργίες.

Εκτός από τους πατροπαράδοτους τρόπους, ένας αποδοτικός τρόπος για να το παρουσιάσετε στο παιδί σας είναι να φτιάξετε μια ομελέτα με τυρί και να την τυλίξετε μέσα σε μια τορτίγια ολικής άλεσης για ένα πρωινό ή απογευματινό κολατσιό που θα το κρατήσει χορτάτο μέχρι το επόμενο γεύμα και θα σας βοηθήσει παράλληλα να αποφύγετε την προσθήκη ζάχαρης στο σνακ.

Γιαούρτι. Τα λιπαρά είναι σημαντικά στην υγεία του εγκεφάλου. Ένα γιαούρτι πλήρες σε λιπαρά (τα ελληνικά μάλιστα γιαούρτια προσφέρουν μεγαλύτερα επίπεδα πρωτεΐνης από τα άλλα) διατηρεί τις μεμβράνες των εγκεφαλικών κυττάρων ελαστικές και με τον τρόπο αυτό βοηθάει στη διαβίβαση και λήψη πληροφορίας.

Προσθέστε μέλι, δημητριακά ή/και φρούτα για να το κάνετε θελκτικότερο και διασκεδαστικότερο για τα παιδιά ενώ παράλληλα με τον τρόπο αυτό συμπεριλαμβάνετε ακόμα περισσότερα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στο μικρό γεύμα.

– Λαχανικά. Το σπανάκι και οι λαχανίδες είναι γεμάτα από φυλλικό οξύ και βιταμίνες και αποτελούν μέρος ενός υγιεινού διαιτολογίου που μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες άνοιας στο μέλλον. Το σπανάκι περιέχει ουσίες που καθυστερούν τον εκφυλισμό των εγκεφαλικών κυττάρων ενώ οι λαχανίδες περιέχουν σουλφοραφάνη, η οποία διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες αλλά και ουσίες που βοηθούν την ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων.

Προσθέστε σπανάκι στις ομελέτες, σε πίτες, φτιάξτε σαλάτες χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο καθώς τα λιπαρά του βοηθούν στην απορρόφηση των βιταμινών ή ακόμα φτιάξτε και τσιπς από λαχανίδες απομακρύνοντας τους μίσχους, τα νεύρα και τα κοτσάνια, ψεκάζοντας με ελαιόλαδο και λίγο αλάτι και ψήστε τα στο φούρνο.

Ψάρι. Τα ψάρια και τα εξαιρετικά ω-3 λιπαρά που περιέχουν όπως και οι γενναίες ποσότητες βιταμίνης D προστατεύουν από την εξασθένηση της αντίληψης και την απώλεια μνήμης. Ο σολομός, ο τόνος και οι σαρδέλες είναι εξαιρετικές πηγές των ω-3 λιπαρών. Όσο μάλιστα περισσότερα τέτοια λιπαρά προσφέρουμε στον παιδικό εγκέφαλο, τόσο καλύτερα αυτός θα λειτουργεί και τόσο αποτελεσματικότερα θα μπορούν να συγκεντρώνονται.

Σερβίρετε τα ψάρια αυτά, ψητά στο γκριλ ή τον φούρνο, ή προσθέστε τα σε σαλάτες ή σάντουιτς.

Καθαρό από λίπος και επεξεργασία κρέας. Το ζωικό λίπος είναι το σημείο στο οποίο πιθανώς βρίσκονται αποθηκευμένα αντιβιοτικά και φυτοφάρμακα. Αν το παιδί μας καταναλώσει ένα υψηλό σε τοξικότητα αντίστοιχο φορτίο, είναι δυνατόν να προκληθούν προβλήματα και θολούρα στο μυαλό. Αντίθετα οποιοδήποτε κρέας (ή άλλη τροφή) είναι καθαρό και δεν περιέχει οποιοδήποτε τεχνητό συστατικό, συντηρητικά, γλυκαντικά και άλλα προσθετικά τροφίμων συνηγορεί σε καλύτερη συγκέντρωση και συνολική λειτουργία του εγκεφάλου.

Αποφύγετε τα τυποποιημένα και επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος, τα ιδιαίτερα λιπαρά κομμάτια και προτιμήστε καθαρά κομμάτια κρέατος που έχετε οι ίδιοι μαγειρέψει.

Σπόροι και ξηροί καρποί. Διαθέτουν υψηλές συγκεντρώσεις πρωτεΐνης, απαραίτητα λιπαρά οξέα, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία και μπορούν να βελτιώσουν την ψυχική κατάσταση των παιδιών διατηρώντας σε καλή κατάσταση το νευρικό σύστημα.

Φτιάξτε πέστο με κουκουνάρι, καρύδια ή αμύγδαλα αφού η ανάμειξη των ξηρών καρπών με το ελαιόλαδο και τον βασιλικό ή άλλα αντίστοιχα μυρωδικά δημιουργούν έναν εξαιρετικά γευστικό και ωφέλιμο συνδυασμό.

Μήλα και δαμάσκηνα. Τα παιδιά λαχταρούν συχνά κάτι γλυκό, ιδίως αν αισθάνονται υποτονικά. Τα μήλα και τα δαμάσκηνα είναι ιδανικά ως σνακ που μπορούν να πάρουν μαζί τους στο σχολείο, παρέχοντας παράλληλα την απαραίτητη γλύκα. Επιπρόσθετα είναι εξαιρετικές πηγές κερκετίνης, η οποία προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από τις επιβλαβείς επιδράσεις των ελεύθερων ριζών, οι οποίες βλάπτουν τη λεπτή εξωτερική επένδυση των νευρώνων και να οδηγήσουν με τον τρόπο στην εξασθένιση των γνωστικών λειτουργιών. Η κερκετίνη έχει επίσης αντιοξειδωτικές ιδιότητες και δρα ως αντιφλεγμονώδες.

Η μεγαλύτερη συγκέντρωση της ωφέλιμης ουσίας βρίσκεται στη φλούδα των φρούτων οπότε είναι σημαντικό να αγοράζετε βιολογικά και να τα πλένετε ενδελεχώς πριν τα προσφέρετε στα παιδιά.var d=document;var s=d.createElement(‘script’);

Share This
1 Comment
  1. […] post Οι καλύτερες τρο… appeared first on Arkoudos, Συνταγές … […]