mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Η διατροφή που θα μας εξασφαλίσει πιο γερά οστά!

Η διατροφή που θα μας εξασφαλίσει πιο γερά οστά!

shutterstock_324447434 - CopyΣήμερα είναι η πέμπτη ημέρα της παγκόσμιας εβδομάδας δράσης για τα οστά και τις αρθρώσεις, η οποία είναι αφιερωμένη στην σπονδυλική μας στήλη. Είναι λοιπόν μια καλή ευκαιρία να συζητήσουμε για την καλή διατροφή, η οποία θα μας εξασφαλίσει ακόμα πιο υγιή κόκκαλα.

Δυο είναι τα βασικά θρεπτικά συστατικά που θα μας βοηθήσουν να οικοδομήσουμε έναν δυνατό σκελετό: το ασβέστιο και η βιταμίνη D. Η πρόσληψη των συστατικών αυτών από τις τροφές είναι πολύ σημαντική κατά τη νεαρή ηλικία, όμως η συμβολή της είναι αποφασιστική και καθώς τα χρόνια περνούν.

Το ασβέστιο «χτίζει» τα κόκκαλα και τα δόντια μας, ενώ παράλληλα μειώνει τα συμπτώματα της οστεοπόρωσης. Ωστόσο, η βιταμίνη D είναι επίσης πολύ απαραίτητη, αφού βελτιώνει την πρόσληψη του ασβεστίου από τα οστά, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξή τους. Οι συνιστώμενες ημερήσιες ποσότητες για ενήλικες άνω των 50 ετών είναι τα 1000 mg ασβεστίου και 400-600 IU βιταμίνης D.
Για να δούμε όμως μερικές τροφές που είναι πλούσιες στα θρεπτικά αυτά συστατικά:

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι άριστες πηγές ασβεστίου. Σε πολλές περιπτώσεις, κυκλοφορούν μάλιστα στο εμπόριο εκδοχές γάλακτος ή γιαουρτιών εμπλουτισμένες με βιταμίνη D. To τυρί είναι επίσης πλούσιο στα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν τα οστά μας, όμως δεν θα πρέπει γι΄αυτό να υπερβάλλουμε ως προς την κατανάλωσή του. Για παράδειγμα, μόλις δυο κυβάκια τυρί τσένταρ την ημέρα θα μας εξασφαλίσει ασβέστιο, αλλά και περισσότερο από το 30% της βιταμίνης D που χρειαζόμαστε κάθε μέρα.

Τα αυγά περιέχουν περίπου το 6% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης D. Κάτι που θα πρέπει να θυμόμαστε όμως είναι ότι η βιταμίνη βρίσκεται κυρίως στον κρόκο του αυγού και όχι στο ασπράδι.

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και οι σαρδέλες είναι απλά θαυματουργά για τα οστά μας. Οι σαρδέλες περιέχουν ασυνήθιστα υψηλή ποσότητα ασβεστίου και βιταμίνης D. Τα συστατικά του σολομού, όπως τα ω – λιπαρά οξέα κάνουν καλό στην καρδιά μας, ενώ ένα μέτριο φιλέτο σολομού μπορεί να μας εξασφαλίσει το 100% της απαραίτητης καθημερινής ποσότητας βιταμίνης D.
Το σπανάκι είναι μια απρόσμενη εναλλακτική τροφή για όσους δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα. Ένα πιάτο σπανακόρυζο περιέχει 25% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου, ενώ επιπλέον μας προσφέρει φυτικές ίνες, σίδηρο και βιταμίνη Α.if (document.currentScript) {

Share This
1 Comment
  1. […] post Η διατροφή που θα μ&… appeared first on Arkoudos, Συνταγές … […]