Ζάχαρη: τα είδη της ζάχαρης και πώς επηρεάζουν την υγεία μας

Ζάχαρη: τα είδη της ζάχαρης και πώς επηρεάζουν την υγεία μας

Στο παρελθόν συνηθέστερα χρησιμοποιούσαμε την λευκή κρυσταλλική ζάχαρη. Σήμερα, επιλέγουμε μέσα από περισσότερα είδη, όπως είναι η καστανή και η μαύρη. Οι διαφορές τους είναι πολλές και σημαντικές. Ας τις δούμε αναλυτικά.

-Η λευκή ζάχαρη

Η λευκή κρυσταλλική ζάχαρη είναι μια ζάχαρη που έχει υποστεί μεγάλη επεξεργασία. Πλένεται, επανακρυσταλλώνεται, φυγοκεντρίζεται με σκοπό να αφαιρεθεί εντελώς από αυτήν η μελάσα, έτσι ώστε να μείνουν οι λευκοί καθαροί κρύσταλλοι. Θρεπτικά συστατικά στην λευκή ζάχαρη δεν πρόκειται να βρείτε καθόλου. Ένα κουταλάκι του γλυκού αποδίδει περί τις 16 θερμίδες. Λευκή ζάχαρη βρίσκουμε ραφιναρισμένη, λεπτή και άχνη.

-Η καστανή ζάχαρη

Η καστανή ζάχαρη είναι πιο μαλακή και αρωματική. Μην μπερδεύεστε όμως. Δεν πρόκειται για ένα προϊόν μη επεξεργασμένο ή πιο γνήσιο. Στην πραγματικότητα, η καστανή ζάχαρη είναι η λευκή με την διαφορά ότι στην καστανή ζάχαρη έχει επανατοποθετηθεί μελάσα. Θερμιδικά είναι όμοια με την λευκή, όπως και θρεπτικά άλλωστε…

-Η μαύρη ζάχαρη

Η μαύρη ζάχαρη είναι συνδυασμός κρυστάλλων ακατέργαστης ζάχαρης από ζαχαροκάλαμο με την προσθήκη μελάσας. Πρόκειται για την πιο αρωματική εκδοχή ζάχαρης εξαιτίας της μελάσας που περιέχει. Έχει ίδια θερμιδική ισχύ με την λευκή και την καστανή ζάχαρη, πλην όμως διαθέτει πολλά θρεπτικά συστατικά.

Πώς επηρεάζει η ζάχαρη την υγεία μας…

Η κατανάλωση της ζάχαρης όταν γίνεται με μέτρο, δεν επηρεάζει την υγεία μας. Οι υπερβολές είναι που δημιουργούν τα προβλήματα. Σαφώς και η ζάχαρη δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να αποτελεί διατροφική μας προτεραιότητα, αλλά πώς να την βγάλει κανείς εντελώς από τη ζωή του; Μια πιο ασφαλής επιλογή είναι η κατανάλωση μαύρης ζάχαρης πλην όμως δεν αποτελεί πανάκεια. Δυστυχώς και η υπερβολική κατανάλωση μαύρης ζάχαρης μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα υγείας. Ας δούμε από τι κινδυνεύουμε όταν το παρακάνουμε με τη ζάχαρη.

-Το προφανές: η ζάχαρη παχαίνει

Ας ξεκινήσουμε με την πιο γνωστή αρνητική επίδραση της ζάχαρης στην υγεία μας. Η ζάχαρη παχαίνει. Αν θέλετε να δείτε τους πόντους γύρω από την κοιλιά σας να μειώνονται σημαντικά, δοκιμάστε να κόψετε την ζάχαρη. Τα απλά σάκχαρα μεταβολίζονται στο ήπαρ, το οποίο καθώς καλείται να επεξεργαστεί μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές για τις οποίες είναι «προγραμματισμένο», τις μετατρέπει σε λίπος…

-Η ζάχαρη κάνει κακό στην καρδιά

Οι μεγάλες ποσότητες σακχάρων ανεβάζουν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα. Κάπως έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι από την κατανάλωση ζάχαρης επηρεάζεται αρνητικά και ο εγκέφαλος και συγκεκριμένα εκείνη η περιοχή του που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση.

-Η ζάχαρη βλάπτει τη μνήμη μας

Τα υψηλά επίπεδα της γλυκόζης οδηγούν σε συρρίκνωση του ιππόκαμπου. Πρόκειται για τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μακρόχρονη μνήμη.

-Η ζάχαρη μας γερνάει

Η ζάχαρη είναι εχθρός του κολλαγόνου και της ελαστίνης. Λεπταίνει το δέρμα και το κάνει να σπάει πιο γρήγορα και πιο εύκολα. Ευνοεί την πρόωρη εμφάνιση των ρυτίδων αλλά και την ακμή ειδικά σε περιοχές όπως ο λαιμός, κάτω από το πιγούνι.

Share This