Τρόποι για να μειώσουμε την πρόσληψη ζάχαρης των παιδιών μας

shutterstock_170037518Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης επιφέρει πολλά δεινά σε κάθε παιδί και είναι απαραίτητο να ελέγχουμε σθεναρά αυτήν την παράμετρο στη διατροφή τους. Αν τα επίπεδα πρόσληψης ξεπεράσουν τα 25 γραμμάρια προστιθέμενης ζάχαρης την ημέρα, τότε εκτός των άλλων

  • παρεμποδίζεται η εγκεφαλική λειτουργία
  • αυξάνονται δραματικά οι πιθανότητες παχυσαρκίας
  • ελαττώνεται η ευαισθησία των κυττάρων του σώματος στην ινσουλίνη που είναι αιτία για το διαβήτη τύπου 2
  • ευνοείται η ανάπτυξη φλεγμονών
  • μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους, αίσθημα δυσφορίας και κακοκεφιάς

Προφανώς και δεν είναι ίδιοι, όλοι οι τύποι ζάχαρης και ορισμένοι είναι σαφώς επιβλαβέστεροι από άλλους με τη λογική πως δεν προσφέρουν κανένα διατροφικό όφελος. Για παράδειγμα η ζάχαρη που περιέχουν τα φρούτα είναι σαφώς καλύτερη διατροφικά αφού εμπεριέχει θρεπτικά συστατικά και ίνες, ενώ η κατεργασμένη ζάχαρη και τα σιρόπια με υψηλή περιεκτικότητα σε γλυκόζη δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα εκτός από θερμίδες.

Ακολουθούν μερικοί τρόποι που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την κατανάλωση της κατεργασμένης ζάχαρης από τα παιδιά, χωρίς να γίνετε παράλληλα δέκτες παραπόνων από τους μικρούς σας ήρωες.

1. Διαβάστε τις ετικέτες. Παρεμφερή προϊόντα περιέχουν συχνά πολύ διαφορετικές ποσότητες ζάχαρης. Αυτό συμβαίνει κατά κόρον για παράδειγμα σε προϊόντα βρώμης, στα δημητριακά, τα μπισκότα, στις ενεργειακές μπάρες και το γιαούρτι. Τα παιδιά σας μπορεί να συνεχίζουν να απολαμβάνουν τον τύπο του προϊόντος της επιλογής τους, καταναλώνοντας ταυτόχρονα λιγότερη ζάχαρη, απλά αν διαβάσετε τις ετικέτες και επιλέξετε τη μάρκα που περιέχει τη λιγότερη ζάχαρη.

2. Ετοιμάζετε σπιτικά γλυκά συχνότερα. Αν τα παιδιά σας λατρεύουν κάθε είδους γλυκού, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τα εξαλείψετε από τη διατροφή τους. Όταν όμως έχετε τη δυνατότητα να τα φτιάξετε στο σπίτι σας, τότε ελέγχετε ακριβώς τις ποσότητες ζάχαρης που θα περιέχει το καθένα, ενώ μπορείτε ακόμα και να αντικαταστήσετε πλήρως τη ζάχαρη προσθέτοντας διάφορα φυσικά γλυκαντικά, όπως το μέλι αλλά και πολλά άλλα. Αν μάλιστα επιλέξετε να φτιάξετε γλυκά παρέα με τα παιδιά σας στην κουζίνα, η όλη διαδικασία θα γίνει διασκεδαστικότερη και θα τα βοηθήσει να αγαπήσουν τα σπιτικά δημιουργήματα.

3. Μειώστε στο ελάχιστο κάθε αναψυκτικό ή ρόφημα που περιέχει ζάχαρη. Οι ποσότητες ζάχαρης που περιέχονται στα αναψυκτικά και κάθε είδους τυποποιημένα ροφήματα είναι πραγματικά εξωφρενικές, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως αυτά τα προϊόντα είναι υπαίτια καθημερινά για το συντριπτικό ποσοστό πρόσληψης ζάχαρης παγκοσμίως. Ένα κουτάκι αναψυκτικού περιέχει περί τις δέκα κουταλιές του γλυκού ζάχαρη και σίγουρα αυτό το στοιχείο είναι ικανό να σας δώσει ισχυρότατο κίνητρο να τα εξαφανίσετε από τα ντουλάπια σας. Είναι άλλωστε βλαβερά και για τη δική σας υγεία, όχι μόνο των παιδιών σας.

4. Προγραμματίστε τα γεύματα και τα σνακ των παιδιών σας. Όταν έχετε καταρτίσει ένα πλάνο, τότε εξαλείφεται η επιτακτική αίσθηση της πείνας που κάνει τα παιδιά ευάλωτα στην κατανάλωση της πρώτης αμαρτωλής τροφής που θα βρεθεί μπροστά τους. Αν τους έχετε προμηθεύσει με κολατσιό που περιέχει ένα φρούτο και μερικούς ξηρούς καρπούς έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν αυτό και όχι διατροφική… “σαβούρα”, γεμάτη από ζάχαρη και χημικά.

5. Μάθετε που βρίσκεται κρυμμένη η ζάχαρη. Μαθαίνοντας τα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη θα καταφέρετε να ψωνίζετε πιο έξυπνα και παράλληλα θα μπορείτε να τα αντικαταστήσετε σε κάποιες περιπτώσεις με τις σπιτικές εκδόσεις τους. Ζάχαρη περιέχεται και σε προϊόντα που οι περισσότεροι συχνά δεν φαντάζονται πως αποτελεί συστατικό τους, όπως οι έτοιμες σάλτσες ζυμαρικών, τα περισσότερα ήδη ψωμιού όπως αυτά που χρησιμοποιούμε στα χάμπουργκερ και τα χοτ-ντογκ, τα φάρμακα, αλλά συχνά ακόμα και τα λαχανικά σε κονσέρβες.}

One Response to "Τρόποι για να μειώσουμε την πρόσληψη ζάχαρης των παιδιών μας"

  1. Pingback: Τρόποι για να μειώσετε την πρόσληψη ζάχαρης των παιδιών σας - Parenting

Leave a Reply

Your email address will not be published.