mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Ταχίνι: τα οφέλη για την υγεία και πώς θα το εντάξετε στην διατροφή σας

Ταχίνι: τα οφέλη για την υγεία και πώς θα το εντάξετε στην διατροφή σας

Το ταχίνι είναι μια υπερτροφή για τον οργανισμό και πρέπει οπωσδήποτε με κάποιον τρόπο να εντάσσεται στη διατροφή μας. Πρόκειται για μια λιπαρή πάστα από ψημένο, τριμμένο, ξεφλουδισμένο σουσάμι. Το ταχίνι γίνεται από σπόρους σουσαμιού που εμποτίζονται στο νερό και στη συνέχεια συνθλίβονται για να διαχωριστεί το πίτουρο από τους πυρήνες. Αρκετοί έχουμε συνδυάσει το ταχίνι με την περίοδο της νηστείας και αυτό γιατί είναι τόσο πλούσιο διατροφικά που μας υπερκαλύπτει αυτήν την περίοδο όπου δεν καταναλώνουμε όλες τις τροφές. Καλό είναι βέβαια το ταχίνι να πρωταγωνιστεί στη διατροφή μας και εκτός νηστείας. Ας δούμε παρακάτω τους λόγους.

Το ταχίνι και τα οφέλη του στην υγεία

Το ταχίνι είναι πλούσιο σε καλής βιολογικής αξίας πρωτεϊνη, ωφέλιμα λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο, θειαμίνη, ροβοφλαβίνη, νιασίνη, παντοθενικό οξύ, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Ε… Το ταχίνι προστατεύει τον οργανισμό μας από τους οξειδωτικούς παράγοντες και κατ’ επέκταση μας πρ οστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, τον σακχαρώδη διαβήτη και από πολλές μορφές καρκίνου. Παράλληλα εμποδίζει την οξείδωση των λιπαρών οξέων στον οργανισμό και κάπως έτσι προλαμβάνει την αθηροσκλήρωση. Ακόμη, το ταχίνι καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που σχετίζονται με τη γήρανση του οργανισμού, μειώνει την χοληστερίνη, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση ενώ είναι και ιδανική τροφή για τους διαβητικούς αφού έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

To ταχίνι στη διατροφή

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να καταναλώσετε ταχίνι. Μπορείτε να το καταναλώσετε ως άλειμμα πάνω σε ψωμί ή φρυγανιές με μερικές σταγόνες μέλι από πάνω για να γίνει πιο γλυκό. Ο συνδυασμός θα σας αρέσει σε σημείο εθισμού. Το ταχίνι όμως καταναλώνεται υπέροχα σε σούπες, τις γνωστές ταχινόσουπες και φυσικά στις σαλάτες όπου μπορείτε να το βάλετε ανακατεμένο με μέλι ως ντρέσινγκ. Μην παραλείψετε να το συνδυάσετε με ρεβίθια για να φτιάξετε χούμους και φυσικά μην αντισταθείτε στον χαλβά από ταχίνι. Ο χαλβάς από ταχίνι παχαίνει αλλά αξίζει να αφαιρέσετε κάτι από τη διατροφή σας προκειμένου να αφήσετε χώρο στον χαλβά. Τα τελευταία χρόνια στο εμπόριο κυκλοφορεί χαλβάς με στέβια με σαφώς λιγότερες θερμίδες.

Ταχινόσουπα με κριθαράκι

8 κουταλιές της σούπας ταχίνι
1 ½ φλιτζάνι του τσαγιού κριθαράκι μικρό
χυμό από 1 λεμόνι
8 φλιτζάνια νερό
2 κουταλιές μαϊντανό ψιλοκομμένο
αλάτι και πιπέρι

Βράζετε σε αλατισμένο νερό το κριθαράκι μέχρι να μαλακώσει και το αποσύρετε από τη φωτιά. Στη συνέχεια, βάζετε το ταχίνι σε ένα μπολ και ρίχνετε τον χυμό του λεμονιού ανακατεύοντας ώστε να ενωθούν τα υλικά. Σταδιακά προσθέτετε κουταλιές από το νερό στο οποίο βράζατε το κριθαράκι και ανακατεύετε για να ενωθούν τα υλικά. Αφού αραιώσουν τα υλικά, τα προσθέτετε μέσα στην κατσαρόλα με το κριθαράκι και ανακατεύετε. Προσθέστε τον μαϊντανό και πιπέρι φρεσκοτριμμένο.

 

 

Share This