mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Γάλα καρύδας: είναι πράγματι καλό για τον οργανισμό;

Γάλα καρύδας: είναι πράγματι καλό για τον οργανισμό;

Είναι υγιεινό το γάλα καρύδας; Το κρεμώδες γάλα της καρύδας είναι ευρέως διαδεδομένο και αποτελεί βασικό συστατικό για σούπες, εξωτικά ποτά και κάποιες συνταγές που θεωρούνται αμιγώς συνταγές μαγειρικής υγιεινής διατροφής. Το γάλα καρύδας ωστόσο, κυκλοφορεί στα ψυγεία των super market για να καταναλωθεί μόνο του ή για να συνοδεύσει τα δημητριακά στο πρωινό μας. Ποια είναι η αλήθεια πίσω από το γάλα καρύδας; Πόσο καλό είναι για τον οργανισμό μας και πόσο ωφέλιμο;

Για να αντιληφθεί κανείς την διατροφική αξία του γάλακτος της καρύδας, είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι είναι το γάλα καρύδας. Το γάλα καρύδας δεν είναι το υγρό που βρίσκουμε όταν ανοίξουμε μια καρύδα. Το γάλα καρύδας δημιουργείται από την σάρκα της καρύδας η οποία με κατάλληλες διεργασίες τρίβεται και πολτοποιείται. Η λιπαρή κρέμα που προκύπτει, αναμειγνύεται με νερό και δημιουργεί το γάλα καρύδας. Όπως το γαλακτοκομικό γάλα, έτσι και το γάλα καρύδας μπορεί να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή χαμηλή, ανάλογα με τον τρόπο της παρασκευής του.

Οι θερμίδες του γάλακτος της καρύδας εξαρτώνται από την ποικιλία του και από το brand του. Κάθε εταιρεία που βγάζει στην αγορά γάλα καρύδας, επιλέγει την ποιότητά του. Σε γενικές γραμμές ένα φλιτζάνι γάλα καρύδας χωρίς ζάχαρη δίνει 560 θερμίδες, περίπου 58 γραμμάρια λίπους και πάνω από 51 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Ωστόσο, αυτή είναι η πιο παχύρευστη μορφή του που σχεδόν κανένας δεν θα καταναλώσει ως έχει. Μια μερίδα, δηλαδή κάποιες σταγόνες που ισοδυναμούν με μια κουταλιά που θα βάλει κάποιος στον καφέ του, μεταφράζονται σε 35 θερμίδες και λιγότερο από 4 γραμμάρια λίπους. Τα προϊόντα γάλακτος καρύδας που διαφημίζονται ως προϊόντα με χαμηλές θερμίδες, στην πραγματικότητα είναι γάλα καρύδας αναμειγμένο με νερό. Ένα φλιτζάνι από αυτό το ρόφημα, δίνει 45 θερμίδες και 4 γραμμάρια λίπους.

Οι ειδικοί που ασχολούνται με την διατροφή επισημαίνουν τα οφέλη στην υγεία από την κατανάλωση του γάλακτος καρύδας όπως είναι η καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών ή οι αντιγηραντικές ιδιότητες και η ενίσχυση της οστικής πυκνότητας. Το πραγματικό γάλα καρύδας –εκείνο που δεν αναμειγνύεται με ζάχαρη και άλλα συστατικά- όπως και το έλαιο καρύδας ή η σάρκα της, περιέχουν υψηλά ποσοστά λαυρικού οξέως, ενός κορεσμένου λιπαρού οξέως. Σύμφωνα με έρευνες το έλαιο καρύδας μπορεί να αυξήσει την κακή χοληστερόλη LDL περισσότερο από τα άλλα φυτικά έλαια αλλά όχι περισσότερο από το βούτυρο. Κάπως έτσι, είναι μάλλον αμφίβολο το πόσο καλό κάνει το γάλα καρύδας στην καρδιά. Μεγάλες οργανώσεις υγείας συνιστούν την μείωση της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών και κατ’ επέκταση και των προϊόντων καρύδας. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν σημαίνει ότι η καρύδα κάνει κακό στην υγεία. Η υπερβολική της κατανάλωση όμως μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Μέτρο σε όλα είναι η απάντηση και όχι αφορισμοί.

Share This