Μπρόκολο: πώς θα το εντάξετε στη διατροφή του παιδιού

Μπρόκολο: πώς θα το εντάξετε στη διατροφή του παιδιού

Το μπρόκολο χαρακτηρίζεται ως ο πράσινος σύμμαχος της υγείας μας. Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να ενταχθεί σε συνταγές που πραγματικά θα ενθουσίαζαν ένα μικρό παιδί. Η αλήθεια είναι πως την ώρα που βράζεται δεν είναι ελκυστικό τουλάχιστον στην οσμή. Μετά όπως μπορεί να μεταμορφωθεί στο πιο νόστιμο λαχανικό της κουζίνας μας. Ομελέτες, γαρνιτούρα για κρεατικά, σαλάτες αλλά και στις πιο ευφάνταστες μακαρονάδες.

Γιατί μπρόκολο…

-Το μπρόκολο είναι ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά
Η υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και αμινοξέα καθώς και η περιεκτικότητά του σε φυσικό θείο το καθιστούν ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά για τον ανθρώπινο οργανισμό. Εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και τις τοξίνες όπως το ουρικό οξύ και ο οργανισμός προστατεύεται από παθήσεις που οφείλονται σε αυτές όπως είναι οι ρευματισμοί, το έκζεμα, η αρθρίτιδα…

-Δρα ενάντια στον καρκίνο
Το μπρόκολο περιέχει 2 φυτοχημικά που ονομάζονται ινδόλες και ισοθειοκυανάτες που αυξάνουν τη δραστηριότητα μιας ομάδας ενζύμων που καταστρέφουν τους καρκινικούς παράγοντες. Η β-καροτίνη, η γλουκοραφανίνη, το διινδολυμεθάνιο, το σελήνιο και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε, ο ψευδάργυρος, το κάλιο και κάποια αμινοξέα που περιέχονται στο μπρόκολο εμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων στο στήθος, τη μήτρα, τον προστάτη το παχύ έντερο, τα νεφρά, το συκώτι και τους πνεύμονες. Μάλιστα, διώχνει τα πλεονάζοντα οιστρογόνα από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα να βοηθά τη θεραπεία και την πρόληψη του καρκίνου του μαστού και της μήτρας.

-Εναντίον των καρδιακών προβλημάτων
Οι φυτικές του ίνες, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, η β-καροτίνη και άλλες βιταμίνες του μπορούν να ρίξουν σταδιακά την κακή LDL χοληστερόλη, αλλά και να βοηθήσουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, προστατεύοντας την καρδιά.

-Τονώνει το ανοσοποιητικό
Η Βιταμίνη C, η β-καροτίνη, το σελήνιο, ο ψευδάργυρος, ο φώσφορος, ο χαλκός ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βρίσκονται άφθονα μέσα στο μπρόκολο.

-Για γερά οστά και δόντια
Το μπρόκολο είναι επίσης πλούσιο σε μαγνήσιο, φώσφορο και ψευδάργυρο που ενισχύουν τα οστά. Είναι απαραίτητο στην παιδική διατροφή καθώς τα παιδιά όπως ξέρουμε είναι στην ανάπτυξη… Ομοίως απαραίτητο είναι σε εγκυμονούσες γυναίκες αλλά και στους ηλικιωμένους.

Σπαγγέτι με μπρόκολο και μανιτάρια: η μακαρονάδα που λατρεύουν τα παιδιά
Πρόκειται για έναν υγιεινό τρόπο παρασκευής ή πιο σωστά ένταξης του μπρόκολου στην παιδική διατροφή. Αν όχι με σπαγγέτι, μπορείς να το συνδυάσεις με κριθαράκι και να φτιάξεις ένα νόστιμο κριθαρώτο με μπρόκολο ή με όποιο άλλο ζυμαρικό αγαπούν τα παιδιά. Η original συνταγή γίνεται με κρέμα γάλακτος. Εμείς δεν την προτιμάμε στην παιδική διατροφή. Έχουμε αντικαταστήσει με γάλα. Το αποτέλεσμα είναι ίσως και πιο γευστικό.

Υλικά για 4 άτομα:
½ κιλό ζυμαρικά
2 τούφες μπρόκολο
500 γρ. μανιτάρια φρέσκα από όποια ποικιλία μας αρέσει πιο πολύ
1 σκελίδα σκόρδο
300 ml γάλα εβαπορέ
Αλάτι-πιπέρι
Ελαιόλαδο

Καθαρίζουμε καλά το μπρόκολο και το χωρίζουμε σε μικρές τουφίτσες. Το ζεματίζουμε για 10 λεπτά ή το κάνουμε στον ατμό για περίπου 20 λεπτά. Ό,τι μας βολεύει. Τεμαχίζουμε τα μανιτάρια αφού πρώτα τα πλύνουμε καλά και τα αφήσουμε να στραγγίξουν. Σε μεγάλο και βαθύ τηγάνι τσιγαρίζουμε το σκόρδο λιωμένο. Προσθέτουμε τα μανιτάρια και σωτάρουμε μέχρι να εξατμιστούν όλα τα υγρά τους. Μόλις τα υγρά των μανιταριών εξατμιστούν, προσθέτουμε το μπρόκολο. Αφήνουμε να ενωθούν οι γεύσεις για περίπου 10 λεπτά. Δεν το λιώνουμε δηλαδή μέσα στο τηγάνι. Στη συνέχεια, χαμηλώνουμε την ένταση της φωτιάς στη μέση και προσθέτουμε το γάλα, αλάτι και πιπέρι. Μόλις φουσκώσει το γάλα είναι η ώρα να αποσύρεις από τη φωτιά. Ταυτόχρονα έχεις βράσει τα ζυμαρικά. Το πιο σωστό είναι τα προσθέσεις σουρωμένα όπως είναι, μέσα στο τηγάνι, προκειμένου η σάλτσα να δέσει με το άμυλο.

Share This