mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες

Αυγά: όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Αυγά: όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Τα αυγά είναι μια πολύτιμη τροφή που μας συντροφεύει από τους πρώτους μήνες της ζωής μας. Αποτελούν μια σημαντική πηγή πρωτεϊνών που περιέχουν και 9 απαραίτητα αμινοξέα που ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του. Οι πρωτεΐνες αυτές ενισχύουν το μυϊκό, το ορμονικό, το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Ένα αυγό περιέχει ίδια ποσότητα πρωτεϊνών και λίπους. Το 60% της ενέργειας που μας δίνει, προκύπτει από το λίπος. Τα αυγά περιέχουν βιταμίνη Α, D, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σελήνιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ και χολίνη. Στους κρόκους τους βρίσκουμε μεγάλη συγκέντρωση καροτενοειδών, λουτεϊνης και ζεαξανθίνης. Όλα αυτά μαζί προστατεύουν το νευρικό σύστημα, δρουν αντιοξειδωτικά υπέρ του οργανισμού ενώ όπως έχουν δείξει επιστημονικές έρευνες, ο κρόκος του αυγού βοηθά τη μείωση του κινδύνου για εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας.

-Πόσα αυγά πρέπει να τρώμε;
Η συνιστώμενη ποσότητα κατανάλωσης αυγών για τα μικρά παιδιά είναι 4-7 αυγά την εβδομάδα. Οι ενήλικες μπορούν να καταναλώνουν μέχρι 4 αυγά την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που βρίσκονται μέσα σε φαγητά και γλυκά. Ειδικότερα οι ενήλικες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη χοληστερόλη πρέπει να προσαρμόζουν την ποσότητα αυγών που καταναλώνουν ανάλογα με τις υποδείξεις του γιατρού τους. Σε κάθε περίπτωση, επειδή το ασπράδι του αυγού δεν περιέχει καθόλου λίπος και χοληστερίνη, ενώ ταυτόχρονα είναι μια σπουδαία πηγή πρωτεϊνών, μπορείτε να καταναλώνετε μόνο το ασπράδι.

-Αυγά και σαλμονέλα
Το βακτήριο της σαλμονέλας είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και παράλληλα εξαιρετικά πιθανό να υπάρχει στα αυγά. Στις χώρες της Ευρώπης ο εμβολιασμός των πουλερικών και οι συνθήκες εκτροφής τους έχουν σημαντικά μειώσει τα ποσοστά σαλμονέλας στα αυγά, ωστόσο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Τα αυγά πρέπει να μαγειρεύονται σε υψηλή θερμοκρασία ώστε το βακτήριο της σαλμονέλας να θανατώνεται. Ακόμη, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τη φύλαξη των αυγών και τη συντήρησή τους. Οι εναλλαγές της θερμοκρασίας επιφέρουν την συμπύκνωση του νερού στο κέλυφος η οποία προάγει την ανάπτυξη της σαλμονέλας. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει στη συσκευασία των αυγών να αναγράφονται ο τύπος της εκτροφής, η ημερομηνία ανάλωσης, η κατηγορία τους, το βάρος τους, ο αριθμός του ωοσκοπικού κέντρου που ήλεγξε τα αυγά, το εμπορικό σήμα ή τα στοιχεία του παραγωγού και η ένδειξη ότι διατηρούνται στο ψυγείο.

-Χαρακτηριστικά των αυγών
Αν αναρωτιέστε γιατί κάποια αυγά είναι κοκκινωπά και κάποια λευκά, η απάντηση είναι στο χρώμα της κότας. Οι άσπρες κότες κάνουν άσπρα αυγά και οι καφέ κάνουν αυτά τα κοκκινωπά ή καφετιά. Το χρώμα του κρόκου εξαρτάται από τη διατροφή της κότας. Όταν ο κρόκος είναι πορτοκαλί η κότα τρέφεται με καλαμπόκι. Όταν είναι πιο ανοιχτόχρωμος, δηλαδή κίτρινος, η κότα τρέφεται με σιτάρι ή κριθάρι. Όσο για την αιμάτινη κηλίδα που βλέπετε πολλές φορές μέσα στο αυγό, δεν είναι παρά ρήξη κάποιου τριχοειδούς αγγείου. Μπορείτε να την αφαιρέσετε αν σας ενοχλεί, ωστόσο δεν είναι επικίνδυνη ούτε έχει κάποια σχέση με τη φρεσκάδα του αυγού.

-Tips για καλοβρασμένα αυγά
Μία ώρα πριν το βράσιμό τους βγάλτε τα από το ψυγείο για να αποκτήσουν θερμοκρασία δωματίου. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγετε το να σπάσει το τσόφλι τους. Μπορείτε επίσης να βάλετε μια πετσέτα στον πάτο της κατσαρόλας και να επιλέξετε μια κατσαρόλα αρκετά μεγάλη ώστε να μην ακουμπά το ένα αυγό πάνω στο άλλο. Αν θέλετε μπορείτε να τρυπήσετε με μια καρφίτσα την κεφαλή του αυγού ώστε να απελευθερωθεί ο αέρας και να βράσουν καλύτερα.

Share This